Tuesday, February 17, 2015

Sequel : I left my love in Okinawa - PART 2


Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh ...

Read here for :

Okinawa Part 1 | Okinawa Part 2 | Okinawa Part 3 | Okinawa Part 4 | Okinawa Part 5

Alhamdulillah ... finally all of us safely arrived @ home sweet home (#malaysia bumi bertuah) to continue our routine life ... work and family...

all de sweet memories in Okinawa, Japan will remain in our heart and mind, Insya Allah.

I hope that all the knowledge, all the experiences gained during the course will beneficial for me and my organization to the maximum as well as my other teammate.

72 hours before leaving Japan, my heart started felt the "missing of happiness and enjoyment" ... 
hihihihi... ayat kontroversi...

maksud aku - aku join kursus ni dalam keadaan yang super pressure ... due to so many burden; work and life... and i asked Allah to give me chance(s) to have some "break" on my own pace... Jauh dari semua yang aku kenal dan mengenali aku... And Alhamdulillah... Allah grant me the opportunity...

walaupun jadual di Japan sangat padat - terkejar ke sana ke mari - banyak yang terlewat waktu... penat memang sangat penat terutama bila terkenangkan laluan 57 anak tangga yang perlu didaki sehala (sehari minimum 6 kali lalu tangga tu)... 
Tapi aku enjoy hidup 18 hari penuh kepenatan di Japan.
Last but not least ... share dis momento sebab tak tahu lagi bila boleh update blog ... lantaran kesibukan yang mula melanda ... njoy ... 



(CREDIT VIDEO TO MIN SAN)

cuba teka mana satu min?

tengs partner for de video ...
walaupun wa rasa lagu tu tak sesuai (hahahaha...)
tapi tengs sebab buat something yang kiteorang boleh simpan buat kenangan ...


min san ni ; rakan gaduh + 
kaunter pertanyaan tiap kali aku ada kemusykilan &  setiap kali aku lost atau tertidur dalam kelas (sib baik dok sebelah orang IT yang sudi nak tolong jawab soalan level rendah aku ni..hihihi) + 
tukang ajar download video (berjaya habiskan download TOF- jazakallah min) + 
bawak roti untuk breakfast pada hari pulang+
jadi photographer (berupah okay)...
hahahaha... dan suka bagi aku ngan hani ayat sentap sekali sekala...

zu san ni pulak - rakan selfie aku yang paling comel... hehehe
paling tak boleh blah idea zu masa buat "lakonan tarik-tarik tangan"  kat american village..
selfie dowh gambar tu... awesome betul...
si zu ni juga lah ... punca drama "cintaku tertinggal di Okinawa ni bermula" hahaha...


the drama begin with dis picture below...
hahahaha...
it was a "photoboom"  actually ... tapi dah merebak2 pulak lepas satu scene ke satu scene...
but i will not share all de drama scene here -  it just for our momento lah kot ...


zu san bagi kiteorang omiyage berupa hello kitty masa kiteorang balik KLIA...
Zu tengs banyak2... it was very sweet of you sister...
i've something to give you masa korang datang lepak bilik saya "kira hutang" dan discuss pasal final presentation... tapi disebabkan sibuk dan kelam kabut - saya terlupa nak bagi omiyage tu kat zu...
huhuhu....


dalam gambar bawah ni

from left ...
zu, fiza, de author, hani and wahidah...

with my dear sister - fiza...
sampai hati diaorang buat shooting kat sini tak tunggu kita kan fiza kan kan kan ...

fiza ni adalah kawan yang paling sweet dan baik hati sebab dia lah tukang tunggu semuaorang tiap kali kiteorang (baca sebagai aku) lewat... hihihih... fiza juga bagi pinjam bag dia masa nak balik malaysia sebab aku pandai sangat bawak bag size 24" je ke Jepun.
(tak tahu aku nak buktikan apa sebenarnya dengan bawak bag sekecil itu.. hahaha...)
fiza lah tempat bergosip kalau ada menda nak citer... teman iron baju... pendek kata kalau nak mintak tolong ,... memang aku jerit nama fiza dulu lah... dah lah bilik dia depan aku jer...
jazakillah khayr fiza... 

credit helen for de picture.

Hani pulak partner aku sebelah kiri ... susunan nyer... min, aku, hani... (the last three)...hahaha.
Hani ni banyak tolong aku masa aku lambat sampai semasa taklimat di KL dulu.
Aku tiru borang hani lah... hihihi.. aku tanya min, tapi min tak dengar kot. aku takut dah nak tanya lagi... hahahaha... Hani ni juga adalah juara shopaholic terutamanya di Uniqlo...
Lepas ni, kalau kiteorang tengok Uniqlo, mesti kiteorang ingat kat Hani... hihihihi.
Sporting dan suka gelak... Kalau stress, duduk lah dengan Hani - nescaya hilang stress ...

wahidah pulak adalah sister yang palin lemah lembut. hahahaha. kalau nak marah pun fikir 18 kali sebab dia sangat baik hati ... Akak wahidah ni... tukang kejut aku bangun tengah-tengah malam bila aku dah penat sangat terkejar ke sana ke mari, mesti aku wasap kat dia minta tolong kejut kan...
sebab kadang2 aku tak isya lagi... nak study or buat assignment dsb.nya.  wahidah juga lah yang bawakkan Brahims untuk  aku, belanja aku makan nasik goreng ayam tengah2 malam... bawakkan aku breakfast roti bakar masa outing, suka "skolah" kan kat aku bila aku tak nak makan sebab aku kena gastric tiga hari pertama di Okinawa dan telah menyusahkan kawan-kawan aku - minta maaf kawan-kawan...
tima kasih kakak wahidah... jasamu ku kenang...



Ini ... kak long kawasan...
menjaga adek-adek kawasan dengan baik...
masa dah nak balik malaysia, kak long homesick kot...
hihihi... kiteorang makan ramai-ramai kat pantri, kak long basuhkan SEMUA pinggan mangkuk cawan segala...
Kak long juga compiler report dan workshop yang berdedikasi...
Kak long juga model "makan ko sapo" ...
Kak long juga lah yang "hilang" masa kiteorang g American Village haritu.
Tapi disebabkan beliau adalah '"kak long kawasan" ... maka kiteorang semua yakin beliau selamat...
hihihihi... Alhamdulillah ... 
kak long juga suka mengenakan adek-adek - tiap kali kiteorang ingat dia nak ambik gambar kiteorang, rupa2nya dia tengah selfie... hahahaha.... sabar jer lah...
dear kak long I still remember your laugh when you did that to us... tak senonoh tau kak long...
hahahahaha... lawak ... lawak ... 

Helen ... she is my ex-officemate sebenarnya.
Semasa taklimat di KL, aku macam nak lompat pusing-pusing sebab nampak Helen.
Alhamdulillah... ada juga orang yang aku kenal... Tapi sebenarnya semasa Helen di office aku, aku tak rapat dan tak pernah bercakap dengan dia pun. Kenal dia dari jauh jer.
Helen ne pun sangat lemah lembut orang nya... Dan dia pandai selfie. Gambar selfie beliau sangat canitk. 

Last but not least ....


our school in Okinawa

sakura yang tiap kali aku kutip - dia terbang... 
macam tak sudi nak ikut balik malaysia


de cafeteria with de 3 beradik tagline
"B dozooooo" 

the gym - bawah bilik aku je, sekali pun tak pernah cuba...
pastu salahkan weighing scale sebab tak kurus-kurus. hihihihi...


bilik penginapan yang bersaiz comel ... hihihi... 
tapi mencukupi jer sebenarnya.
bagi besar nanti takut pulak duduk sorang...

our class room and our sensei (rio san)
(masa ni "Study leave"  tapi kena datang buat kat kelas. ada satu group g study kat tea lounge...
sekali sensei datang buat inspection... hahahaha...

with his caption 
"where are you guys" 
hahahaha...

Last Lunch together with sensei... Last Class..
Petang - "graduation day"


Dan... bawah ni... gambar pulang @ Kansai, Airport.
Di Naha Airport - aku terlupa ambil gambar sebab aku macam clumsy di jam 5 pagi itu..
nak solat subuh, nak cek in bag, nak cek in diri sendiri... makan pun dalam flight dan di KIX.
Tenkiu partner bawakkan roti... appreciate much sebab perut wa dah berjoget kelaparan.

Hihihi ... 
Sayonara Okinawa...
Sampai bertemu lagi... Insya Allah...

~kak long, zu, wahidah, firdaus, wan~


~de author, wan, firdaus, zu~

firdaus ni pun sama macam zu... 
rakan selfie.... pantang nampak kamera ... hahaha.
aku dengan zu suka menyibuk bila firdaus selfie...
firdaus juga adalah model data center... 
dalam bilik server pun dia bergambar macam model.
kelas gittew... 
dan sama macam min, zu, wan n hani; aku selalu susah kan firdaus untuk tolong ambikkan gambar ...
hihihihi...
by the way, all de best buddy for your master...

Bukti nya ... hahahaha...


~3 beradek - haqeem, rezal, dafi~

Dak tiga orang ni ... haishhh memang macam-macam ... ha ha ha...

Tengs Dak Dafi sebab tolong bawak ubat-ubatan dari tanah air.
Aku amat menghargainya ...
Tengs juga sebab perangai pelik-pelik ko tu amat menceriakan group ni ...
ha ha ha ...

Tengs Rezal ... sebab tolong kiteorang uruskan visa... 
Jaga passport kiteorang lebih 2 minggu ...
bawak passport kiteorang p KLIA.
aku ingat lagi ko dok buat lawak sengal ... 
kiteorang dah sampai airport on 27012015 ... 
ko relax je cakap "aku tak gerak lagi" -  padahal ko tipu je.
ha ha ha... cuak dah yang lain sebab passport semua dengan ko...

Dak Haqeem ... ha ha ha... tak ada memory sangat ngan ko ...
yang aku ingat - ko sampai lagi lambat dari aku masa taklimat kt KL dulu.
pastu selamba je si shirley tu cakap;
"ni kalau sampai tokyo buat perangai macam ni, confirm kena tinggal tren" ...
padahal kita bukan nak pergi Tokyo pun...
aku ingat gak camna ko menyuarakan ketidakpuasan hati akibat taklimat yang salah kat KL -
ko dah beli something I'm not sure simcard jepun ke apa ntah yang agak mahal sebab betul2 ingatkan tak ada internet kat jica tu...
padahal jica tokyo je tak de... jica okinawa - mewah...
hihihi ... ko maapkan jelah si shirley tu, dia pun tak pernah sampai Okinawa tu ha (agaknya)...
ha ha ha ....

~ady, wan, firdaus, min, khairul~

Buat abglong ady ... terima kasih abglong sebab susah payah bawak kamera dan abadikan kenangan kat Okinawa ni ... (*_*) ...
Walaupun abglong suka bebel marah kiteorang tiap kali kiteorang lambat... ha ha ha...
Lek la abglong ... kata Tehgeh bunka ... kannnn ...

And for you Khairul ... hmmm pun aku tak ada banyak cerita dan memori dengan ko ... hi hi hi...
tapi aku ingat ko berjaya meng cool down kan aku masa aku gelabah panik tak tentu hala semasa nak balik malaysia - kat airport kansai ... henfon aku missed place ...
sib baik dapat jumpa balik ... hihihi... terima kasih ye ... 

Special dedication to ketua kumpulan...
Wan San - domo arigatou gozaimasu wan san, sebab menjadi ketua kumpulan yang terbaik.
Walaupun anda yang termuda, tapi anda berjaya menunjukkan kredibiliti sebagai ketua yang TERBBAIK.  Kontrak sebagai ketua kumpulan, boleh dilanjutkan ....



To all my beloved team mate...
Kak Long, Fiza, Helena, Wahidah, Zu, Hani, 
Wan, Min, Daus, Abglong Ady, Dafi, Rezal, Khairul, Haqeem ...

 you guys are awesome  korang memang team mate yang baik.
Aku sangat bersyukur dapat jumpa korang ... alhamdulillah ... 
Tengs all for the sweet memories in Okinawa, Japan 28.01.2015 ~ 14.02.2015




The END...

#ILoveMyOkinawaFrens
#ThrowBackOkinawaStory

@loves_nhhas

Rekod catatan throw back yang lalu :

Hari 18 - I left my love in OKINAWA ... Cintaku tinggalkan di Okinawa ...

17 comments:

  1. Okinawa ni pulau2 kat selatan Jepun kan... nice juga kat situ kan... boleh jadi masuk list nak ke mari

    ReplyDelete
  2. Yup.... sangat southern japan.
    baru join japan in 1972.
    kalau tak silap 40% ke 40k population dia adalah US army... huhuhu...
    g lh bro... pantai dia cantik... ala2 sabah gitu...

    ReplyDelete
  3. seronoknya... cantik sangat jepun. lagi seronok sebab pergi ramai kawan-kawan :)

    ReplyDelete
  4. aww... huda im touched! , thanks for being a great and most happening friend! i couldn't get enough to laugh with you hahaha...lepas ni sure rindu sakat huda dan lain hahaha.

    Maaf jika ada terkasar bahasa ye.ya Ampun atas segala:)

    -zu-

    ReplyDelete
  5. sis BW... yup... kawan2 yang best tu buat trip ni jadi super best. alhamdulillah...

    ReplyDelete
  6. zu... hahaha.... rindu zu juga...
    tiap kali teringat kejadian solat maghrib kat kokusai tu saya nak tergelak... hahahaha... sorry zu sorry...

    mana gambar mana?
    bila mau share...

    p/s: jangan lupa saya acting jadi bendahari on ur behalf... patut saya dapat hello kitty lagi besar... hahahaha....
    tak der lah... gurau jer...

    ReplyDelete
  7. Wow!!! Hebat tau terpilih utk jalani training d sana hanya yg betul2 bertuah je tu alhamdulillah rezeki. Jepun mmg BEST after balik dr sana dulu sampai sis JM berazam nk kawin dgn org jepun ahaha

    ReplyDelete
  8. Haha... comel kn orang jepun... ahaks...
    mau kna silat dengan mak saya nanti... hihihi

    ReplyDelete
  9. dah balikk..seronok baca cerita kt Okinawa..Jepun mmg best..can't get enough..

    ReplyDelete
  10. salam kenal dari kaknoor, best Jepun kaknoor belum pernah sampai lagi, tapi anak sedara akak nk belajar kesana Mac ni, kalau ada rezeki boleh lah tumpang gi jepun hehe

    ReplyDelete
  11. bestnya.. belajar kat jepun.. sbb bleh panggil cikgu "sensei".. hehehe.. (terpengaruh dgn anime jepun la ni. hehehe)

    ReplyDelete
  12. datang blog walking tapi belum aa citer baru sob sob sob..mesti BZ kan

    ReplyDelete
  13. Biar I teka.. you yang pegang handphone samsung tu kan? Pakai baju oren betul? Berdiri sensorang kat teminal 1? Ye ke? Ha Ha Ha... Hadoiiiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nk senang tgk entri indon... haha... confirm jumpa... muka suci baru balik mekah ...

      Hihihi...

      Delete
    2. teka betul dapat hadiah x? kah kah kah

      Delete
    3. Kak farah kata : "bukak peti ais dan pilih mn2 hadiah utk reward diri sendiri ya" ....

      Hahaha...

      Delete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)