Friday, December 11, 2015

Day 2/ 2015 : Melbourne Botanical Garden & Shrine of Remembrance

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh ...

Hyde odie...
Okay ... kita skip day 1 @ my balik kampung trip sebab semalam aku lepak rumah je. Bangun tidur pun boleh tahan lambat ... adik aku keluar g chadstone ngan en.abah... malas aku nak join... chadstone tu macam alamanda tapi versi lagi best lah sikit... Aku duduk rumah dengan pn. Ibu... main masak2... aku iron semua baju pn.ibu... iron baju konvo adik ... sambil layan drama "you me us" ...
Day 2 ... lepas en.abah habis solat jumaat kat sport center monash uni... adik janji nak balik rumah dulu baru kuar sama2 (adek teman a.k.a anta abah ke solat jumaat) ...
Aku tunggu sambil buat kerja opis ...

Tunggu punya tunggu punya tunggu... apahal tak balik2 lagi 2 beranak ni ...
Rupanyaaaaa ... en.abah g "shopping" kat monash... haha... haila abah ... jangan ko tanya apa en.abah shopping... memang banyak ... hahadoiii....

Pastu ... kiteorang pun keluar ... dah pukul 4 ptg lebih ... hujan pulak tu ...
Kerja opis aku tu pun banyak error tak de orang nak layan aku... ha lantak dia situ... shut down lapy... jom le kite kluar...

Kiteorang ke Shrine of Remembrance dan Royal Botanical Garden ...
Aku bukan dari melbourne city ye ... kami ni "kampung pedalaman" sikit yang diberi nama Clayton.
Naik cab dari airport ke clayton pun AUD100++ ye...
Tapi tadi kami naik bas kat monash uni ke station train huntingdale menuju je flinder stn. Melbourne.
From that cross de road ... take tram to Stop #20 ye... interchange hapa ke ntah namanya.... lupa pulak nama dia... tapi stop #20 lah...

Both garden n de shrine of remembrance located side by side je ... so korang boleh pilih lah nak berenti kat stop #20 or 19.

Recommended tak tempat ni?
Honestly ... aku suka ... korang... aku tak tau lah... aku memang suka g botanical garden ... suka g laut... thats me...
Lagipun... kat city tu banyak tempat dah pergi dulu2  ... so kita pergilah tempat yang tak pernah pergi lagi kan .. hihihi...

Okay ... layan picture lah ...
But yeah ... sory... today aku bajet aku comel dan most of the picture ada muka aku... aku lupa ambik scenery without my / our face ... haha ... so layan lah ye...









Kasut baru beli ahad lepas sebab kasut lama patah. Adik tanya "macam kasut lama je".
Aku jawab "memanglah dah angah cari abes satu klang valley demi nak beli balik kasut yang sama"...
Hihihi...
#Gigih kan aku










Aku ada satu habit i.e. suka kaco itik kat tasik.... best oooo...
Cer korang Try .... boleh release tension ooo... 

Abes jalan2 kat this garden... kiteorang g solat asar pada 7.00 pm at melbourne medina ... 
Location : berdepan dengan eureka skydeck. Seberang jalan.
Korang boleh turun kat stop no.12 to 14 ok.
Haha... dulu aku cari tempat ni tak jumpa sampai gaduh2 dgn adek. Padahal kiteorang dah lalu depan tu. Sebab dulu tempat ni tak ada signboard.
Melbourne medina ni macam pusat dakwah n komuniti islam kat melbourne lah ... best dan selesa dalam tu...







Pastu ... kiteorang pun balik kampung clayton semula ... sampai rumah dah pukul 1030 malam... ngantok aku weih.. 
Bag tak kemas lagi ... esok nak gerak g NZ pulak ... tak tidur lah nampaknya ...

Dikesempatan ini... aku ingin menzahirkan ucapan setinggi tinggi awan dilangit dan sebanyak banyak air dilautan kepada kekanda nohas di atas tajaan shawl yang cantik itu... lovee it muchhh... 
But... pssstt
Kakak... I love u more....
Mmmuuuahhh... 

Jazakillah khayr kakak...
I ' ll bring "you" to my nxt destination which is esok... haha... Insya Allah...

@Loves Nhhas..




21 comments:

  1. Oh, adik kak Huda belajar dekat Aussie ke?

    ReplyDelete
  2. Afwan..cantik Huda pakai..bestla Botanical Garden ni, ada tasik, leh kaco itik2..hihi..kesian itik..hahaha..

    ReplyDelete
  3. eh, no wonder selalu balik kampung, ada adik kat sana ye..

    ReplyDelete
  4. time cuti pun ingat kerja! baguslah huda ni..saya kalau cuti, lantak pi lah...

    ReplyDelete
  5. kitorang tak ke tempat ni hari tu...

    ReplyDelete
  6. sorrylah huda, bab kasut hari tu tak dapek nak tolong...eh, tapi bukan sekarang kat sana summer ke?asar pun kul 7. tengok huda pakai jaket tebal..

    ReplyDelete
  7. gamabr dok kt bangku tu tetiba teringatkan cerita notting hill ;-)

    cantiknya viewww

    ReplyDelete
  8. ohsem gila kak.. buat live entry cenggini.. tapi ada internet access yg superb n ada laptop semua okayla nak buat entry..

    ReplyDelete
  9. napeeee tak pegi Chadstone ??? woaaa.. ok react macam pegi je Chadstone tu. tp tu tempat shopping high class kan.. eheh..

    ReplyDelete
  10. ingat akak hantar gambar tu.. wakaakaka ingatkan tengah layan FB rupanya buat keje..

    ye ye akak xdak FB hehe..

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)