Monday, June 9, 2014

Jom Floria 2014...

Assalamualaikum wbt... 

yeah... Floria 2014 datang lagi... Kali ini dengan tema Festival Bunga dan Taman... 
14 hingga 22 Jun 2014 bertempat di Promenade, Presint 4, Putrajaya... 


Tahun ne... ada pertandingan fotografi... Ingat nak test power... hehehehe.... kena ajak otai2 ne... 



Sedikit sorotan floria... festival ini pertama kali dianjurkan pada tahun 2007... tapi masa tu saya belum berkhidmat di putrajaya... Lantaran sambutan yang baik pada 2007, penganjuran festival ini diteruskan pada tahun2 berikutnya.... Boleh tengok sikit2 gambar di link FLORIA ... tak banyak saya letak sebab banyak sangat muka saya... hahaha... malu... 

Bermula saya berkhidmat di putrajaya pada Dis. 2007... saya akan menyempatkan diri tak kira sesibuk mana pun... untuk pergi ke FLoria sekurang-kurangnya dua kali... i.e. pukul 8 pagi... dan pukul 8 malam... untuk ambil gambar pada scenery yang berbeza... saya hanya gagal pergi pada 2013 yang lalu kerana JEREBU yang maha teruk tahun lalu...

Floria adalah satu-satunya event di putrajaya yang saya tak missed... yang lain saya tak pernah pergi sebab saya tak minat dan rimas orang terlampau ramai.... Name it, Hari belia? Jom Heboh? Karnival segala mak nenek karnival... semua tak pergi... hehehehe...  (kalau pergi pun sebab nak anta kat tsunami baju mercy misssion jer)...

Semoga tahun 2014 ne, Allah izinkan saya untuk ke FLoria 2014... Insya Allah... 

Korang pun... apa lagi... Jom Melancong... Malaysia segalanya ada disini... Hehehehe...








 p/s;  nanti kan entry saya masuk istana negara nanti ya... hehehehe... feeling2 like princes in a dream sket... hehehehe....

Kay semua... jumpa lagi... jaga diri... 

3 comments:

  1. Cantiknya, macam2 jenis bunga... mereka peminat bunga memang sesuai lah pergi sana dan dah tentu harganya murah2..

    ReplyDelete
  2. Join jelah huda...
    Kalah menang belakang kira..
    Nanti tunjuk hasil no..
    Kak ni penatlah nak merayap lagi. Kain baju banyak nak gosok. Nak naik cuti sekolah ni..hihi

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)