Monday, July 29, 2013

Cerita ramadhan saya

Assalamualaikum wbt....
 
Hmmm hari ini dah 20 Ramadhan 1434H...
So macam mana dengan ramadhan anda?  Ramadhan saya kali ini hmmm... amat berlainan dengan ramadhan2 yang lalu...
 
Banyak sungguh lah yang lain nya... ada yang best, ada yang erm kurang best...harap tak jadi lagi tahun depan....Apapun saya bersyukur dengan semua yang Allah dah beri pinjam pada saya segala nikmat Nya... Terlalu banyak, terlalu indah dan terlalu best.  Tiap ujian pun Allah datangkan bersama jalan penyelesaiaannya... Thank you Allah.... May Allah guide me all the way to the jannah...Insya Allah
 
Btw, tak berhasrat untuk kongsi yang itu .... saya nak kongsi 2 aktiviti  pengimarahan ramadhan yang opis buat yang saya DIPAKSA jadi AJK... uols know me lah... be part of AJK adalah menda yang paling tidak disukai saya... ntah apsal... masa skool n uni dulu gua memang aktif sungguh, mana ceruk bumi semenanjung ne saya tak masuk... tell me....hehehehe.... tapi semenjak kerja sini, saya malas...dan tak minat... tapi atas dasar tolong kawan2, saya pun TERPAKSA lah terima semua ARAHAN dan amanah yang diberi... seronok juga bila dah lama tak buat,... tapi harap next time jangan lah depa appoint saya lagi....
Jom tengok... apa yang saya dah buat... hehehe....
 
1. Majlis Tilawah Al-Quran
So kat sini, sumbangan saya adalah selaku lead untuk JK Hiasan, Hadiah dan Pendaftaran...
i told them... "korang nak bunuh saya ke, sampai 3 task penting bagi aku... melampau sangat... i'll take 2 only, lagi 1 pass kat orang lain - korang pilih : aku tak nak buat hiasan atau pendaftaran..."
so akhirnya tinggal dua jer lah task saya - hiasan dan hadiah...
Hiasan ne, main dia adalah pentas astaka tilawah.....  sila ketawa besar sambil nyorok muka bawah bantal.... seumur hidup saya mana pernah berjaya gubah bunga pun, ne nak suruh saya hias astaka?  Kau biar betul.... Jenuh sudah lah saya google contoh2 astaka yang ada... Brother yang tolong set up astaka tahun lepas telah pun meninggal dunia awal tahun ne (ALfatihah untuk arwah abg nordin)..
Hmmm saya lead jer, tapi tak bermakna saya kena cucuk bunga kan?  So saya design jer apa saya nak, pastu berdoa supaya Allah datangkan orang tangan berseni yang boleh tolong saya....
Saya tak kenal ramai orang kat opis ne sebab saya datang sini utk buat kerja jer... huhuhu jarang get involved aktiviti jabatan (sbb i hate the protocols things) but i participate a lot dgn NGO luar...
u name it - apa NGO yang tak ada nama saya??? hahahaha banyak jer yang tak ada... i join a few jer lah.... but active tau... especially bab2 collection and donation.... sebab I LOVE MONEY... hehehe..  dan saya banyak rakan yang BANYAK WIT yang saya boleh paksa diaorang bg donation... hehehehe....  so okey, diringkaskan cerita.... Allah rezekikan saya sahabat yang saya sayang Kak rosnah.... dan rezeki untuk kenal seorang staff jabatan yang berbakat; azman... so depa lah yang help me on decorating de astaka... Thanx to kak salmah yang tlg perkenalkan si azman ne kat saya....
 
tadaaaaa.... inilah astaka saya.....

simpan untuk buat kenangan....
 
 
ok... setel bab astaka.. bab hadiah pulak... owh kami pakai duit kelab okey.. with all the budget constraint.... banyak oooo hadiah saya nak kena sediakan.... Hadiah peserta, hadiah pemenang, cenderahati juri, cenderahati CS, cenderahati dak2 nasyid (okey depa p sampai kebangsaan okey - pernah jadi johon juga rasanya last year - dak2 skolah SMK Presint 9 (2) kalau tak silap.... cenderahati cikgu lagi....  tapi dalam banyak2 hadiah, ujian paling besar adalah nak sediakan cenderahati untuk semua peserta... bajet dah lah ciput, nak beli yang canggih2... stress sungguh... huhuhuhu... tahukah anda, cenderahati saya PAAAAAAAAllllllllinggg lambat sampai... saya terima ianya pada pagi hari tilawah.... mujurlah ada 15 buah jer... Apa lagi, ramai2 dak division tolong ikat reben.... diketuai oleh kakak kesayangan - kak rosnah (kalau harap saya..... tatau lah rupa apa saya rebenkan.... mana nak tgk stage and seating arrangment lagi....)... stress kamu orang tahu....

btw, ne sebahagian lah gambar hadiah yang nije sempat tangkap (korang ingat nije? my driver masa main treasure hunt hari tu) kalau lupa p baca kat sini.



sebahagian gift...
piala pusingan lupa nak ambek gambo...

ne lah cenderahati yang paling besar ujian untuk saya dapat.
salah size... salah harga....
salah faham....lambat hantar...
u tell me...
mmg bg heart broke n attack lah...
Alhamdulillah, it turns good at the end....
 
btw....
below sekitar gambar majlis ...
 
 
 
*** ok habis cerita tilawah...***

2. Majilis Iftar Ramadhan...

esoknya, majlis iftar pulak... tapi bagi nama lain... tah hapa tah namanya... panjang benar...
ne lagi  banyak ujian... kalau nak cerita kisah suka duka ujiannya.... lagi ar kau ... tak yah lah citer...
yang penting it turn cemerlang, Insya Allah  dan alhamdulillah... success...  btw, layankan pictures jer lah...  sebab masa saya tgk sebahagian pictures ne, saya cuma tertarik dengan gambar menteri baru kami... beliau sangat humble and sporting..... beliau stay sampai habis terawikh tahu... dan amatlah mudah menguruskan beliau sebab beliau amat2  tidak banyak kerenah.... amat memudahkan... erm, cuma sbb beliau orang duit, jadi dibawah tampuk pemerintahan beliau, penjimatan adalah DASAR UTAMA. hahahaha...  will see how it will happen in the next 3 or 4 years lah.... but wat ever it is... Dato Sri... gua respect you lah...



 



dan my ustaz... he is my ustaz fiqh for 4 years saya kuliah dengan beliau... so young n kacak kan? dan sungguh berilmu... saya yang suggest beliau untuk slot tazkirah... boleh kah last minute inche boss besar nyaris batalkan tazkirah sebab tak cukup masa??? adakah dan apakah rasa nak kena tiaw sahaja... saya dah sedih dalam hati... huhuhu.. sbb ustaz najib sangat best tau kalau bagi kuliah... tapi rezeki lah dak2 opis n tuan menteri kita dapat dengar gak tazkirah beliau dalam 38 minutes... dan solat malam tu diimamkan oleh beliau.....
 

 
 
ok itu jer nak citer....



okey... sekian dulu entri saya untuk kali ini.... semoga kita cemerlang di 10 hari akhirt  Ramadhan dan 11 bulan seterusnya dan semoga diterima amalan kita disisi Nya... ameen....

stay tune... stay alive... stay healthy...stay happy and stay away from MASALAH.... hehehehe....salam sayang semua...nhhas


p/s: abanglong cakap "patut ar belog da tak ada follower - kalau dah update sebulan sekali sapa nak follow..." 
ek ele.....adakah patut mengkutuk belog saya.... ceh....

3 comments:

  1. Blog tak ada followers?
    tiada masalah....sebab in the first place kn niat tu bukan nak cari follwers kan....
    btw, alhamdulillah the 2 events berjalan lancar walaupun ada sedikit hiccups..tapi dapat diselesaikan oleh para AJK yang sangat dedikasi....Allah bless you all...

    ReplyDelete
  2. Dato' Wahid mmg jd idola classmate yg kje kt maybank..masa Dato' Wahid dilantik jd menteri, member tu mmg x smgt nk g kje..psl dier mmg ska cara Dato Wahid..hehehe

    ReplyDelete
  3. hehehe.... mudah2 an kerja kami dipermudahkan dan back on right track.... insya Allah

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)