Friday, June 21, 2013

Ujian Hari Jumaat - Moga Allah ganti dengan lebih baik.....

Assalamualaikum wbt....

malam tadi, kurang lebih jam 1, hijacked FB cik puan along, dan ternampak posting adek tersayang yang jauh di mata dekat dihati:
"dmn kn kucari ganti, lappy oh lappy... sobbsobbsobb"

erm, 1st impression - saya ingat lappy beliau rosak, 2nd thought - lappy beliau hilang...

tapi apahal hilang tengah pagi buta tew...boleh hilang lappy?  ditanya, tidak dijawab... or mungkin saya dah tido sementara menunggu beliau jawab....

pagi ne, baru tahu cerita... lappy beliau dan housematenya cik puan phia telah hilang... sob sob sob...
saya pulak yang sedeh sebab.... minggu depan dia balik, confirm ar kiteorang yang kena belikan lappy baru kan kan kan... hehehehe...
tapi sedih dan kesian juga kerana beliau ada exam petang ini 12.30 tgh hari waktu malaysia (2.30 waktu melbourne....
harap2, persiapan beliau untuk menduduki exam petang ini tidak terjejas... Semoga Allah beri kekuatan kepada beliau untuk redha dan boleh fokus dalam peperiksaan...

Jika ada yang baca posting ini,  doakan adek saya boleh jawab exam dia dengan cemerlang petang ini (21 Jun 2013) dan minggu depan 24 Jun 2013...
Ameen.... Insya Allah...

sebenarnya serta merta ingatan saya melayang pada ketika kejadian di universiti dulu... saya pernah kehilangan bag (the whole bag kuliah), lepas balik perpustakaan, pergi masjid untuk solat asar (kalau tak silap)... semasa menyumbatkan segala buku + wallet dalam bag sandang ditempat penyimpanan bag di PSZ-UTM saya macam terasa-rasa sedang diperhatikan...  tapi saya jalan buat derk jer menuju ke masjid.

(nota: psz takder surau setahu saya sebab tangga psz bertemu tangga masjid, MSI.... kira kalau kami tengah study, kedengaran azan, tak der sebab ar apsal kau tak boleh bergegas p masjid dan berjemaah.... sbb tu zaman dolu2 bebudak utm bebaik belaka...mehmehmeh....

sampai kat masjid, saya terus ar letak bag kat tangga depan bilik wuduk...(mmg habit letak kat situ...besar gedabak kot my bag, kalau bawak masuk bilik wuduk, pernah terjatuh dan habis basah...)  tapi saya boleh nampak lah bag tu dari tempat wuduk.... cuma cuma cuma... memang sudah takdir barangkali,  ketika saya berkalih cuma seketika, dan saya dapati bag saya hilang..... saya terpempan sekejap, stuck macam tatau apa nak buat, blur.... nak nangis... dengan buku finance dalam tu.... dengan telkung... dengan wallet yang baru kuarkan duit biasiswa..... akhirnya saya duduk kat situ dan nangis.... huhhuhuhuhu... student kot.... minggu depannya saya EXAM subject yang buku itu hilang... subject finance... saya suka subject tu.... nota saya sangat lengkap... saya dah buat banyak latihan.... tapi tiba2 seminggu sebelum exam....(final if tak silap)  the whole nota on finance HILANG./.. semua nya..... kau bayangkan situasi masa tu.... pastu baru teringat.... erm, datang sini tadi nak solat kan... so terus naik atas ke ruang solat dan solat.... dan nangis lagi... dan minta Allah tolong gantikan dengan lebih baik... huhuhuhuhuhu.... 
Alhamdulillah.... saya manage utk gather balik nota dengan p pinjam buku kawan2.... sob sob sob... dan saya dapat A tau subject finance.... tapi saya tak dapatlah ganti balik duit beratus yang hilang dalam tu... Saya ingat lagi saya sempat doa.... janganlah pencuri tu buang bag saya dan buku2 saya... semoga ada manfaat kat sapa2 sama ada kat si pencuri tu, atau orang yang jumpa buku n bag tu kat mana2.... bag faveret tu.....wallet pun yang along hadiahkan....pencil case pun pencil case faveret....sama dengan along (kiteorang mmg suka beli benda sama sebijik)....buku yang hilang subjek faveret.... semua faveret lah.... tapi dah hilang./...
so saya siap sempat doa semoga pencuri tu jangan buang telkung faveret saya.... semoga dia pakai dan boleh jadi budak baik.... dan saya dah halalkan... huhuhuhuhuhu....

so untuk adek yang ngangah sayang.... kamu kena redha dan ikhlas tahu... doa semoga Allag ganti dengan lebih baik...
semoga subject corporate finance kamu dapat A petang ini....
ameen.... 
rabbi yassir wala tuassir.....

1 comment:

  1. alamak..kak lewat baca..apapun kak percaya adik huda boleh score baik...

    kak pernah alami peristiwa cermin kereta dipecah di masjid waktu kami solat maghrib berjemaah. beg yg hilang ialah beg mengaji si Abdul (depa ingat komputer agaknya). kak doa moga bila pencuri tu nampak quran, dia insaf dan janganlah dia buang quran tu merata2.

    sejak hari tu, kami tetap bawa kereta yg sama ke mana2 masjid, tak nak rasa takut bawa kereta "besar" ke masjid, tak nak takut cermin kereta kena pecah lagi.

    alhamdulillah..lepas tu Allah gantikan kereta yg lebih besar pulak tahun berikutnya walaupun tak plan.

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)