Sunday, February 24, 2013

Cocomong Dapat No.3

Assalamualaikum wbt...

Sekali lagi...

Allah izinkan kami menyertai Treasure Hunt JPM untuk kali ke-2.
Lebih ramai penyertaan... lebih meriah...

Treasure Hunt JPM adalah treasure hunt 'paling maut' punya soalan...  hehehe...
consultantnya dari FUN HUNT (kalau tidak silap)...

Sepanjang penyertaan 2 kali dalam TH-JPM ne, apa yang penting bagi saya...
Kita mesti HAVE FUN... Masuk untuk seronok2 dan untuk eratkan silaturrahim sahaja... 
Kenapa perlu begitu???  walau pun anda mungkin berposisi besar di pejabat,  tapi staff anda mungkin JAUH lebih BAGUS dalam "berpemikiran kreatif tunggang langgang pusing terbalik"....
Hahahaha... Anda rasa anda mampu? Jom sertainya tahun hadapan...

Konsep TH-JPM - CABAR IQ ANDA...




Baiklah... untuk rekod, tahun lepas, kami main - 2 group sahaja... mungkin kerana yuran penyertaan nya yang mahal.... heheheeee. so tahun lepas, kedua-dua group pun masuk ler senarai TOP 10.
Kami dapat no. 7 dan no. 9... Boleh lah... dapat juga hamper... Tapi yang bestnya, daripada 8 orang kami ne, 7 daripadanya menang cabutan bertuah... hehehehe...

 
sampai terduduk ler kat alamanda mencari jawapan...
 
 
(tapi tak apa lagi. sekurang-kurangnya alamanda tu ada aircond...
cuma malu kat orang jer lah... terlari... lari cari jawapan...
memang susah beb soalan dia...)
 
dan tahun lepas, kami main dalam putrajaya jer...
so senang lah sebab kami semua memang berkampung laman berumah tangga lif kat dalam sini.
siap kena berlakon jadi puteri hang li po bagai...
(group yang salah concept...tataw group sapa kah ini - pasti bukan group kami)
 
kena buat jualan kitar semula...
 
 

 
kena susun bendera...
 
yang susun bendera ne sumpah kelakar...group aku paling rendah markah sebab terbalik susun.
susunannya...nama negara dulu baru gambar, kami buat sebaliknya...
so betul 3 jer daripada berapa belas ntah.... memalukan betul... hahaha....
 
 
 
ne... no bertuah... tahun lepas_2012... kumpulan 13
(nama apa ntah.... SKEMA)
 
(masa ne aku kurus lagi ... hehehe)
 
... treasure hunt jpm 2013...
Dan untuk tahun 2013 ini.... mak aih... lagi mencabar...  jauh giler route
PUTRAJAYA-CYBERJAYA-DENGKIL-EQUINE PARK-PUTRAJAYA.
(masa sangat tak cukup, kami tak sempat makan lepak2 kat kedai donat macam tahun lepas pun)
 
untuk memburukkan lagi keadaan tahun ne ada TEMPOH MASA. hahaha...
sapa sampai lepas pukul 1.00pm - kena tolak markah
(dah lah nak dapat 1 markah pun fikir pecah kepala)
sampai lebih 1.30 ptg - dibatalkan penyertaannya. hehehe...
tahun 2013 - 62 group bertanding
(62 check in - tapi 59 jer check out)
3 lagi group erm, mungkin erm.... tak tahu lah apa jadi.
urusetia tak cakap... hehehe... mungkin mereka merajuk kerana soalan susah...
 
tahun ne dari jabatan, kami main 5 group (20 orang).
kami target - semua lima group akan ADA NOMBOR lah dalam TOP 10 tu.
... jawapan dikongsi bersama... hehehe...
tapi biasalah, setiap orang ada pendirian sendiri, so ada lah 2 atau 3soalan tu ikut kepala sendiri tak percaya jawapan rakan2... hahaha.... DAULAT tahu...
 
so dari 5 group ne, 4 yang menang...
kami dapat no.3,4 (dapat duit), dan no.9, 10 (dapat hamper).
masa depa announced group no. 10 dan 9, pastu 8 dah dari jabatan lain.
aku dah nak angkat bag balik dah...
sedih gak... hahahaha.... kalau bebudak tu yang terror "berpemikiran kreatif tunggang langgang pusing terbalik"....pun dapat no 9 dan 10 (dah lah group aku banyak cilok jawapan diaorang dan diaorang tak nak cilok jawapan aku sbb aku ne mmg tak kreatif)... hahaha...
 
sekali shida cakap: "ala cool lah cik huda... mana tahu dapat top 5..."
ME : Giler kentang kalau group saya boleh dapat top 5. hahahaha....
sekali masa announce tempat ke-4 dari Jabatan kami, dan urusetia kata, "ha ne no 3 pun group depa, ne kongsi jawapan ke apa ne..."
masa tu dalam hati "yeay...mesti group aku... hahahaha"... padahal lupa dari jabatan kami ada lagi 1 group belum menang... gagagagaga....
 
tapi opkos lah... bila announce group kami yang menang...
(gambar AKU yang poyo g ambek hadiah tak ada sebab belum ambik kat urusetia).
 
so ne lah... gambar2 CHAMPION tahun ne...
(sebahagian sahaja... kerana sebahagian lagi dah balik... p makan kenduri...)
 
 
 
 
 
 
 
dan di bawah ne... group COCOMONG yang dapat no.3
 
 
kami terdiri daripada :
i. nije - tukang bawak kereta (mat rempit - nayalah kereta aku, harap2 tak kena saman...risau neh).
ii. kak fikeen - tukang baca tulip / peta.
iii.  rizal - tukang ambek gambo... terbaik...
dalam kete ne kami ada 3 bijik dslr dan 1 kompak...kahkahkah... poyo.
iv. aku - tukang fikir jawapan (padahal tak pandai pun)... tukang bising buat kecoh adalah...
 
 
mula2 start dah buat kecoh rasa nak kena lempang ngan kak fikeen...
dah lah aku suruh dia baca tulip sebab aku tak reti baca...
pastu tukang sibuk suruh ikut jalan lain...
pastu kena marah sebab salah jalan.
dalam games ne, kalau pun ko tahu jalan nak g cyber ke, dengkil ke, tapi kalau ko salah ikut tulip tu,
insya Allah... salah lah jawapan ko. sebab ko masuk dari arah yang salah...
hahaha...
pastu ok ok... insaf sekejap tak kacau dah kak fikeen baca tulip...
kang kena lempang betul2 padan muka...
so aku kacau rizal lak ambek gambo...
hahaha...
sebenarnya thanx to abglong yang paksa kiteorang g makan nasik arab kat cyber recently ne.
so agak otai gak lah jalan2 kt cyber...
(susah tau jalan cyber ne... sebab tak ada signboard sangat)...
ne.. si comel aku ne (kereta ye bukan orang)...
adalah kenderaan rasmi group aku...
mamat tu sila abaikan.
hahahaha... tahun lepas dia group aku.
tahun ne dia join group lain.
aku block parking kete dia... hahaha... tu yang dia nyebok ambik gambo kat kete aku...
ok...raksasa kuning ne tak main lah...
dia cuma menggangu susunan parking kete jer...hehehe.
 
below...kenderaan peserta (62 group)
 

 
sebahagian dari kami...
 
sebahagian dari kami...
 
bawah ne pulak, 2 group yang sempat aku ambek gambo masa menang...

 
gambo aku... opkos lah tak ada lagi...
takkan aku snap gambo sendiri kot...
nanti lah tengok kalau ada rezeki kot2 urusetia ambekkan gambo...
hahaha...
 
ada gambor ne jer...
(nak tunjuk menang no-3 oke....)

 
 
 
ne bawah ne, the only lady (1/20 of us) yang menang cabutan bertuah.
hehehe... dia nak blender sebenarnya... hahahaha...
tapi tahun ne ada hamper jer.
ok lah tu daripada tak ada...
yang lagi 19 ne tak berapa nak bertuah...
 
 
tapi bagi aku - ok lah tu, jangan tamak...
kalau hadiah utama pun kami menang, cabutan bertuah pun kami,
macam tak bagus juga... biarlah orang lain menang gak...
HAVE FUN sama2 kan... ;-)
baru lah ada semangat nak main lagi tahun depan...
ChaiYok!!!!
 
main TH-JPM ne, IQ memang kena mantap, pastu kena main ramai2 baru peluang untuk menang tu macam tinggi sket...
(semalam memang dikuasai oleh parcel C - kami dan jpa)...
pastu korang kena ada tool yang membantu seperti:
i. SMART PHONE supaya kalau ada soalan yang pelik, boleh cepat2 google klu nya.
(group aku semua phone buruk jer, so paksa rizal p beli prepaid utk tab dia)
ii. pastu kena ada good camera - supaya korang senang ambik gambar sekitar kawasan dan boleh semak semula sebelum submit jawapan).
 
iii.  yang ne paling sumpah kelakar...  bebudak ne siap g cari walkie talkie...
hahahah
 
 
sumpah kelakar... aku tak terfikir mereka begitu serius sampai g cari walkie talkie.
tapi seriously alat itu sangat membantu....
kelas.... korang memang awesome...
1 group dari jabatan kami yang tak menang tu mungkin sebab walkie talkie mereka tak berfungsi, so macam "ter ber pecah"....
 
Apa2...pun....
kita berjumpa lagi dalam acara2 yang lain...
Semoga kemenangan yang sedikit ini tidak menjadikan kita lalai dan leka serta bajet bagus...
kalau Allah tak ilhamkan kita idea dan pemikiran yang baik, tak ada nya kita dapat cari jawapan tu semua...
kalau Allah tak bagi kita kesihatan dan masa, pun kita tak akan dapat menyertainya...
so... selamat bermuhasabah...
stay tune, stay healthy and stay happy...
 
Alhamdulillah... Thank you Allah.
 
(terima kasih juga untuk mama saya yang cantik manis yang mendoakan kejayaan kami supaya masuk TOP 3....Love u mama....mmuah....)

3 comments:

  1. gmbr chantek perghh., ok la nihh ;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik 2 sebab;
      1. Sebab org lain ambik kan.
      2. Sebab my picture ada kt situ kannnn....

      Hahaha

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)